Права контролерів громадського транспорту

Деталі
Зразок правової консультації

Пасажири міського транспорту часто зіштовхуються з незаконними діями контролерів міських тролейбусів, автобусів, трамваїв, щодо покарання особи за безквитковий проїзд.

«Незакомпостований квиток не дає права на проїзд» - таку фразу кожного дня чує, або читає на інформаційних вивісках користувач міського пасажирського транспорту. Проте, пасажири інколи навіть не можуть знайти хоча б один справний компостер на весь транспорт. Також дуже популярна ситуація, яка повторюється майже кожен час пік: салон переповнений пасажирами, не має змоги як витягнути гроші, не кажучи про закомпостований білет, і не встигне натовп вийти, як контролер вже готовий виконати покладені на нього обов’язки – стягнути штраф, навіть не закріплюючи документально його сплату, чи взагалі погрожуючи пасажирами надуманими заходами впливу.

Хто є контролером в громадському транспорті і яких прав та обов’язків від має дотримуватись?

Контролером вважається особа, що здійснює контроль оплати проїзду і перевезення багажу. Під час виконання своїх обов’язків у контролера повинні бути службове посвідчення, нагрудний знак (жетон, картка тощо), прикріплений на лицьовій частині верхнього одягу з особистим номером контролера, квитанції встановленого зразка, засоби для вимірювання ваги і лінійних габаритів багажу.

За правилами, контролер повинен попередити водія про проведення контролю, показавши посвідчення. При першій вимозі пасажира він зобов’язаний показати своє службове посвідчення, надати інформацію про місце роботи, а також телефон та місцезнаходження підприємства. Після закінчення перевірки повинен бути зроблений запис у відповідних документах.

Контролер має право:

  • Без черги входити в салон через передні двері.
  • Перевіряти дотримання пасажирами і кондукторами Правил поведінки в громадському транспорті.
  • Вилучати недійсні проїзні документи. До них відносяться використані талони і прострочені проїзні талони тривалої дії. Ці документи контролер зобов’язаний здати не пізніше наступного дня в службу виручки або відділ контролю.

У випадку, якщо у особи пасажира зафіксовано відсутність талона, наявність талона без відмітки компостера, відсутність документів, що підтверджують право на пільговий проїзд або прострочений проїзний, кондуктор або контролер мають право:

  • Висадити особу на найближчій зупинці по напряму руху громадського транспорту.
  • Стягнути штраф за безквитковий проїзд з видачою пасажирові документу, що підтверджує його сплату.
  • При злісній непокорі особи викликати поліцію для складання адміністративного протоколу.

Якщо пасажир погоджується залишити транспортний засіб, то ні контролер, ні жодна інша уповноважена особа пасажирського транспорту НЕ МАЄ ПРАВА утримувати особу до кінцевої станції або затримувати на зупинці.

У відповідності до статті 135 Кодексу України про адміністративні правопорушення, безквитковий проїзд пасажира, в тому числі проїзд без реєстрації або компостування проїзного документа, а так само провезення без квитка дитини віком від семи до шістнадцяти років:

  • У поїздах приміського, місцевого або дальнього сполучення – тягне за собою накладення штрафу в десятикратному розмірі від вартості проїзду.
  • В міському транспорті – тягне за собою накладення штрафу в двадцятикратному розмірі від вартості проїзду.
  • В автобусі приміського або внутрірайонного сполучення – тягне за собою накладення штрафу в десятикратному розмірі від вартості проїзду.
  • В автобусі міжміського і міжнародного сполучення – тягне за собою накладення штрафу в десятикратному розмірі від вартості проїзду.
  • На суднах водного транспорту – тягне за собою накладення штрафу в п’ятикратному розмірі від вартості проїзду.

Сплата штрафу не звільняє від обов’язку сплатити вартість проїзду. Разом з тим, контролер зобов’язаний видати особі квитанцію про оплату штрафу, а пасажир, відповідно, має право вимагати таку квитанцію. У випадку сплати штрафу контролеру протокол про адміністративне правопорушення не складається.

Дії всіх осіб під час перевезення в громадському транспорті, від пасажирів до співробітників транспортного підприємства, визначаються у відповідних законодавчих актах залежно від виду пасажирського транспорту, а також в установчих документах підприємств та правилах перевезень пасажирів на кожному з видів транспорту.

Окремі нормативно-правові акти, які регулюють питання:

 

Кодекс України про адміністративні правопорушення

 

   

banner am

   

career

   

logo openeurope

   

logo fullsize

   
   

fakt koruptsiji 1

   

1pracia

   

Reyestr GO

   

Анкетування представників ГО  

4

   

peremishcheni

   

ATO

   
   
DNA 219x116
   
   
© 2014 Київський міський центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua